RODZAJE ZAJĘĆ W CENTRUM JOGI I SAMOREALIZACJI:
JOGRodzaje zajęć w Centrum Jogi i Samorealizacji "Biała Sowa" we WrocławiuA WE WROCŁAWIU


Joga we Wrocławiu. Lekcje jogi we Wrocławiu. Zajęcia jogi we Wrocławiu.

∗ HATHA JOGA

Hatha Joga we Wrocławiu
Joga określa środki- techniki potrzebne Jaźni do ponownego zjednoczenia się z całością,
promuje harmonię, zjednoczenie całości ciała,oddechu i ducha.

ASANY:

Pozycje ciała uznawane powszechnie za ‘jogę’ stanowią tylko jedną jej część.
Podsatawowym założeniem wszystkich,różnorodnch aspektów jogi jest zjednoczenie z Najwyższą Jaźnią.
Zjednoczenie bytu jednostkowego z absolutem lub czystą świadomością.
Samo słowo joga znaczy dosłownie związek.
Joga została spisana 2500 lat p.n.e. przez Patańdźialego w 8 odgałęzień:
I.Jama- uniwersalne przykazania moralne-niekrzywdzenie,niekradzenie,prawda,brak zachłanności,wstrzemięźliwość
II.Nijama- uniwersalne zasady postępowania
II.Asana- pozycja ciała
III.Pranajama- praktyka oddechu
IV.Pratyahara- powściągnięcie zmysłów w celu wyciszenia umysłu,
jest przygotowaniem do:
V.Dharana- koncentracja, która prowadzi do:
VI.Dhyana- medytacji,której punktem kulminacyjnym jest
VIII.Samadhi- ostateczny cel jogi w którym poprzez doskonałą, świadomą koncentracje dochodzi do przekształcenia świadomości i wyjście poza wszelkie jej ograniczenia. Ciało i zmysły odpoczywają jak w śnie głębokim, a władze umysłu i intelektu pozostają w stanie czuwania. Stan ten charakteryzuje się odczuwaniem głębokiego spokoju, totalnej świadomości tego co jest tu i teraz oraz doświadczeniem braku podziałów na „ja” i świat zewnętrzny.

Podstawowym celem asan i pranajamy jest oczyszczenie kanałów energetycznych (nadiów), tak aby prana mogła przez nie swobodnie przepływać oraz przygotowanie ciała na przyjęcie budzącej się Kundalini – najwyższej energii kosmicznej :)
Oddech jest życiem.Możemy przeżyć parę dni bez wody i żywności, ale gdy odetniemy oddech umrzemy w kilka minut. Wobec tego zdumiewające jest jak mało uwagi poświęcamy właściwemu oddychaniu w życiu codziennym.
Dla jogina właściwe oddychanie pełni dwojaką funkcję: dostarcza tlenu do krwi, a zatem i do mózgu oraz kontroluje pranę,czyli energię życiową, prowadząc do panowania nad umysłem gdyż prana i umysł są współzależne.
Dzięki pranajamie wpływamy na stan umysłu, zwiększamy ilość pobieranego tlenu, przygotowujemy się również do praktyki koncentracji i medytacji.

MEDYTACJA:

Spokój umysłu, będący jednym z efektów medytacji jest tym czego świadomie lub nieświadomie pragniemy wszyscy. Każdy ma własny sposób na odnalezienie go: robienie na drutach, żeglowanie- medytując w sobie właściwy sposób. Umysł wycisza się, gdy zajmiemy czymś naszą myśl. Kiedy uda nam się zredukować naszą uwagę do jednego przedmiotu, ucichnie wewnętrzna ‘paplanina’ myśli. Zadowolenie, jakie odczuwamy pochodzi nie tyle z wykonywanych czynności, ile z koncentracji umysłu na tychże. Spokój umysłu, który zapewniają owe czynności, jest jednak krótkotrwały, mija z chwilą wykonania zadania. Po jego zakończeniu umysł znowu zaczyna błądzić bez celu, tracąc energię na pozostawaniu w przeszłości lub w przyszłości, nie dostrzegając tego co dzieje się aktualnie. Pomocna będzie tu regularna praktyka medytacji, która zapewni nam trwały spokój umysłu i płynące z niego zadowolenie.
Medytacja polega na ciągłej obserwacji umysłu, na skoncentrowaniu go na wybranym punkcie i wyciszeniu by móc doświadczyć naszego wyższego Ja. Wyciszając fale mózgowe, zaczynamy rozumieć naszą prawdziwą naturę oraz doświadczać jej spokoju i mądrości.
Koncentrując się na płomieniu świecy lub na mantrze ciągle ‘ściągamy’ uwagę do przedmiotu koncentracji, ograniczając poruszanie się umysłu do wąskiego kręgu. Oczywiście na początku myśli uporczywie uciekają, lecz dzięki mocnej praktyce udaje się opanować i wydłużyć koncentację.Dlatego też wstępna koncentracja kiedy myśli bardziej błądzą jest raczej koncentracją.Podczas medytacji obserwujemy nieprzerwany strumień myśli. Różnica między koncentracją a medytacją, to różnica stopnia a nie techniki>Swami Vishnu wyjaśnia to w ten sposób:
„W czasie koncentracji trzeba trzymać umysł mocno na wodzy, podczas medytacji wodze nie są już potrzebne, umysł sam trzyma się jedej fali”.
Ósmym stopniem jogi jest samadhi lub nadświadomość, stan poza czasem, przestrzenią i przyczynowością, kiedy to wznosimy się ponad ciało i umysł, doświadczamy istnienia absolutnej jedności

Podobnie jak ogniskowe promieni słonecznych za pomocą lupy rozgrzewają je tak bardzo, że parzą, tak samo koncentrowanie rozproszonych myśli sprawia, że umysł staje się przenikliwy i potężny.
„Medytacja nie przychodzi łatwo.Piękne drzewo rośnie powoli, trzeba czekać aż zakwitnie, dojrzeją jego owoce i dopiero wtedy można ich skosztować. Rozkwit medytacji to niewyrażalny spokój, który przenika całe nasze jestestwo,. Jej owoce to rzecz nieopisywalna…”
Joga we Wrocławiu, lekcje jogi we Wrocławiu.

HATHA JOGA – SPRAWDŹ AKTUALNE TERMINY W NASZYM GRAFIKU ZAJĘĆ


∗ AERIAL JOGA – ANTIGRAVITY YOGA

Aerial Joga w Centrum Jogi i Samorealizacji "Biała Sowa" we Wrocławiu - Zajęcia i kursy jogi we Wrocławiu.
Aerial joga to połączenie jogi, fitnessu, stretchingu, tańca i akrobatyki. Polega na wykonywaniu ćwiczeń z użyciem “hamaka” (miękkiego trapezu)- wiszącego materiału, który służy do wsparcia masy ciała. Materiał pomaga w rozluźnieniu, ułatwia wykonywanie ćwiczeń, pozwala na głębsze rozciąganie, jest podporą do pozycji odwróconych. Podwieszenie ciała kilka centymetrów nad ziemią uwalnia napięcie z mięśni i kości.

Aerial joga uelastycznia ciało, wzmacnia ramiona i brzuch bez obciążania kręgosłupa. Jako metoda powstała około 2001 roku. Nie była ona początkowo tak usystematyzowane jak np. sekwencje kolejnych ruchów Ashtanga Yogi czy Sivanandy, ani tak scisła i szczegółowa jak joga wg B.K.S Iyengara , ale miała od początku ogromny potencjał, dzięki wykorzystaniu dotychczasowej Jogicznej wiedzy i możliwości wspomagania się grawitacją oraz podwieszoną nad głową chustą – tzw. hamakiem. Aerial Yoga ma matkę i ojca i są nimi Nowojorczycy:

Michelle Dortignac – artystka tancerka i jogini, która zafascynowana jogą postanowiła spróbować połączyć akrobatykę, jogę i taniec oraz Christophera Harrisona – gimnastyk i choreograf z Broadway’u. Twórcy tej metody zachęcali początkowo do samodzielnego tworzenia nowych wariacji ruchowych w hamaku. W późniejszym czasie ich ścieżki się rozeszły. Michelle jest bliższa metodyce jogicznej. Christopher ( notabene korzeniami emigrantów-dziadków związany z Polską ) rozwinął pod szyldem antygravity – aerial fitness i aerial pilates. Dzięki jego związkowi ze środowiskami – tancerzy, artystów, gwiazd hollywood i trenerów fitnessu jej popularność w ostatnich latach nabrała rozmachu – powstało wiele form ćwiczeń fizycznych przy wykorzystaniu zwieszonego materiału. .

Aerial joga to doskonała forma tzw. slow fitnessu, czyli aktywności rozciągająco- relaksującej dla każdej grupy wiekowej. Każdy może ćwiczyć Aerial jogę, nie potrzebne są żadne predyspozycje czy silne mięśnie. Najwspanialsze w Aerial jodze jest to, że możemy poczuć jak unosimy się w powietrzu, nad ziemią zupełnie bezpiecznie. Podczas zajęć dużo jest śmiechu i zabawy – odkrywamy radość, rozciągamy ciało, relaksujemy się. Aerial joga jest całkowiecie bezpieczna (używany sprzęt i materiał są specjalnie przystosowane do tego typu ćwiczeń).  Zapewniają regenerację kręgosłupa wzmocnienie i uelastycznienie mięśni pozbycie się napięć oraz zrelaksowanie przebodźcowanej informacjami z zewnątrz głowy i całego ciała.

aerial air joga antygravity fly yoga

aerial air joga antygravity fly yoga

Joga we Wrocławiu, lekcje jogi we Wrocławiu.

Zapisy na zajęcia oraz warsztaty tel. 880 174 579 lub mailowo: be-man@wp.pl                               

AERIAL JOGA – SPRAWDŹ AKTUALNE TERMINY W NASZYM GRAFIKU ZAJĘĆ

Ilość miejsc ograniczona!

 

 


∗ JOGA DLA KOBIET W CIĄŻY

Lekcje jogi dla kobiet w ciąży
Joga jest starożytnym holistycznym systemem, dającym możliwość tworzenia harmonii między ciałem, umysłem i sercem.  Joga dla kobiet w ciąży – zajęcia we Wrocławiu. Joga we Wrocławiu.

Ciąża to okres nieustających przemian zarówno w aspekcie fizycznym , psychicznym jak i emocjonalnym. Praktyka jogi podczas tych dziewięciu miesięcy pomaga nie tylko utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie. Przywraca również spokój tak potrzebny matce i dziecku.

Zanim zaszłam w ciążę, przez dziesięć lat praktykowałam różne ścieżki jogi. W trakcie ciąży spotkałam się z nowymi wyzwaniami, z którymi dzięki jodze udało mi się zachować szczupłą, sprężystą sylwetkę, jasny umysł, serce w miłości do siebie i rozwijającego się maleństwa.

W obecnej praktyce wykorzystuję nie tylko własne doświadczenia, ale także doświadczenia wielu innych kobiet, z którymi miałam szczęście współpracować. Moim celem jest wykorzystanie szerokiego spektrum pozycji i ich modyfikacji wzbogaconych zrozumiałym dla wszystkich komentarzem na temat ich przydatności w różnych stanach psychicznych, fizycznych i emocjonalnych towarzyszących ciąży.

Dzięki delikatnemu ruchowi, który proponuje joga, usprawnia się przepływ krwi i limfy w ciele matki i tym samym w ciele dziecka. Joga sięga do korzeni napięć skumulowanych w ciele, wynikających ze stresu, pośpiechu, siedzącego trybu życia, utraty kontaktu z naturą, tłumienia emocji, które hamowane mają tendencje do wracania ze zdwojoną siłą. Połączenie działania hormonów wydzielanych podczas ciąży z efektami świadomego oddechu może spowodować dobroczynne uwolnienie gwałtownych uczuć, na które dobrze jest sobie pozwolić, tak aby nie kumulowały się w ciele objawiając się w późniejszym czasie chorobami.

Ćwiczenia jogi, które polecam nie są niczym nienaturalnym, wręcz przeciwnie wynikają z instynktownych i prostych ruchów, które każdy z łatwością może wykonać. W swojej praktyce zamiast sztywnych zestawów ćwiczeń staram się stosować odwzorowanie naturalnych ruchów. Asany- pozycje jogi są przydatne w zwiększeniu ogólnej elastyczności potrzebnej w czasie ciąży, a niektóre z ćwiczeń wzmacniających poszczególne grupy mięśniowe zostały zapożyczone z fizjoterapii. Skupienie się na rytmie oddechu jest jedną z najprostszych form medytacji, oddech stanowi pomost pomiędzy naszą świadomością a podświadomością, a dzięki odpowiednim ćwiczeniom łączy nas z tą ostatnią sprawującą kontrolę nad naszymi emocjami. Pozwala powrócić lub utrzymać harmonię z otaczającym nas światem.

Każde zajęcia dopasowane są do indywidualnych możliwości i potrzeb osób uczestniczących.

Kameralność grup zapewnia możliwość modyfikowania wykonywanych asan w zależności od trymestru, w którym znajdują się uczestniczki. Dzielimy się swoją pasją i zdobytym doświadczeniem. Dzielimy się najlepszym.

autor: Alina Pawela, „Joga dla kobiet w ciąży”, www.joga-wroclaw.pl

Joga w ciąży, joga dla kobiet w ciąży, ćwiczenia w ciąży
Joga, ćwiczenia dla kobiet w ciąży to lepsze samopoczucie i lekarstwo na dolegliwości w czasie ciąży, to także lepsze samopoczucie dla twojego przyszłego dziecka.

Naucz się na JODZE zauważać potrzeby swojego ciała, wycisz emocje i bądź w lepszym humorze.

Joga dla przyszłych mam i po porodzie odbywają się w salach: Joga dla kobiet w ciąży

ul. Różyckiego 1c  //  ul. Chabrowa 4

JOGA W CIĄŻY – SPRAWDŹ AKTUALNE TERMINY W NASZYM GRAFIKU ZAJĘĆ

*  prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny: 886 604 294

** WAŻNE: jeśli pierwszy raz jesteś na zajęciach lub nie ćwiczyłaś jeszcze pod okiem obecnego prowadzącego, uprzedź go o tym, że jesteś w ciąży – to twój obowiązek.

Joga w ciąży, joga dla kobiet w ciąży, ćwiczenia w ciąży


∗ Zajęcia dla Dzieci i opiekunów z elementami Jogi i Mindfulness

Zajęcia dla Dzieci z elementami Mindfulness

Czujny Malec – Ukryty Smok

Czyli ćwiczenia koncentracji, uważności i świadomego bycia z elementami zabaw i gier ruchowych, które holistycznie uaktywnią całe ciało. Nauczą zatrzymywać się, aby złapać ODDECH i poczuć, czego w danej chwili potrzebujemy.

Dzieci często eksperymentują z różnymi rolami. Odkrywają przy tym swoje osobiste zainteresowania, dlatego potrzebują one okazji, by wypróbować nowe rzeczy, znajdować alternatywy postępowania, podejmować ryzyko, wnieść swój wkład w wykonanie zadania, a także od czasu do czasu przejąć rolę prowadzącego

Jak uwolnić drzemiący potencjał u Twojego Dziecka?

Serdecznie zapraszamy wszystkie Dzieci między 4 a 11 rokiem życia na twórcze oraz aktywne ruchowo zajęcia polepszające koncentrację.

Systematyczny udział w programie Czujny Malec – Ukryty Smok :

  • Pomoże uspokoić gonitwę myśli poprzez zrozumienie, nazywanie

i odczuwanie w ciele swoich emocji,

  • Ukształtuje pewność siebie, poczucie własnej wartości, stanowczość, umiejętność dążenia do celu,

  • Wypracuje czujność oraz refleks,

  • Dzięki odpowiednim technikom pozwoli świadomie rozluźniać i relaksować swoje ciało,

  • Poprzez wyselekcjonowane zabawy ruchowe da możliwość głębokiego poczucia mięśni i ścięgien, czucia własnego ciała i jego ułożenia a także wspomoże płynność i kontrolę ruchów,

  • Rozwinie zmysł słuchu, wzroku, węchu, zmysł kinestetyczny oraz poczucie przestrzeni i rytmu,

  • Zwróci uwagę na przepływający w ciele oddech podczas różnych sytuacji wprowadzając elementy medytacji.

Wspólnie z dziećmi stwórzmy łańcuch dawania, otrzymywania i przekazywania uważności!

Cierpliwość Zaufanie Akceptacja Koncentracja Ruch Afirmacja

 


∗ Tai Chi  –   SPRAWDŹ AKTUALNE TERMINY W NASZYM GRAFIKU ZAJĘĆ

 Joga Wrocław, lekcje jogi we Wrocławiu, zajęcia jogi we Wrocławiu.